tiistai 14. tammikuuta 2014

Ruishamppari ja kirpsakka lenkki

Mä pidin tänään vähän tämmösen "hiilaritankkaus" päivän, kun nythän mä olen karsinut mun ruokavaliostani melkeinpä kokonaan leivän,perunan,pastan ja riisin. Ja jos teen jotain sellaista ruokaa mihin tarvitsen näitä, niin valitsen mielummin täysjyvä versiot. Niinkuin tänään halusin jotain erilaista.

Nyt on syöty oikeestaan pelkästään kanasalaattia ja juureksia tai jauhelihasalaattia ja juureksia, niin ja aina silloin tällöin kalaa kun se on lidlissä tarjouksessa! Ja muuten se lidlin kala on ihan tosi hyväää :P nam! Tytärkin tykkää siitä ihan hirveesti! 
Takaisin aiheeseen.. :) halusin siis jotain erilaista, niinpä tehtiin ruishamppareita :P
Niin ja fetasalaattia! Nam! Pitkästä aikaa feta maistu ihan törkeen hyvälle!! Tuo hampparin pihvi on itse tehty, siis ihan normi jauhelihapihvi ohjeella:
400g jauhelihaa
1prk kermaviiliä 
1dl korppujauhoja
1muna
1sipuli
Mausteita maun mukaan
(Helponpihan olis jos tekis ranskalaiseen sipulikeittopussiin, mut miehellä menee siitä maha sekasin, mut on toi parempi tehä näin, ettei tuu mitää erillisiä lisäaineita tms.)
Eli ensin sekoitetaan kermaviili ja korppujauhot ja jätetää turpoamaan. Sillä aikaa silputaan sipuli (sen voi myös paistaa, niinkuin minä tein). Lisää muna ja mausteet(itse laitoin suolaa, pippuria,jauhelihamaustetta,chilimaustetta ja yrttimaustetta), sekoita joukkoon jauheliha ja sipuli. Kastele kädet ja muotoile uunipellille leivinpaperin päälle haluamasi kokoisia pihvejä :) itse tein kuusi pihviä ja lopusta taikinasta lihapullia tyttärelle.  

Hampparin väliin laitettiin myös juustoa,tomaattia,kurkkua,punasipulia, salaatinlehtiä, ketsuppia ja itsetekemää kastiketta turkkilaisesta jugurtista. Nam! Että oli hyvää!! :P 

Illaksi tehtiin jauhelihakeittoa :) 
Joka maistui sekin hyvältä pitkästä aikaa :)

Iltapalaksi protskuvanukasta banaanilla ja omenalla.
Tänään oon myös käynyt lenkillä tuolla pakkasessa! Hui! Aluksi tuntu vähän kauheelta hengittää mutta nopeesti tottu ja lenkki meni tosi hyvin! Mä päätin että tällä viikolla on pakko joka päivä reenata, sillä perjantaina pääsen odotetulle humpalle ystävän kanssa! Jeee! Mä en malta odottaa!! Hyvin on alkanut, eilen olin salilla, tänään oli lenkki ja huomenna meen salille ja vielä to lenkki ja pe sali ennen lähtöä! Sit saa hyvillä mielin humppailla rauhassa ilman morkkiksia! :) otan perjantaina kyl ilon irti vapaa ajasta ja aion vaan nautti täysinrinnoin! :)

-Jenni




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti